30 de juny de 2017

VISITA A LA FÀBRICA DANONE

Laura Moncada
Ariadna García
1r de Batxillerat


El dia 14 de març els alumnes de 1r de batxillerat d'empresa i els de 3r d’ESO d'Emprenedoria amb la professora d'empresa, Àngels Serrano, i la professora de ciències Susana Villar; vam anar de visita a la fàbrica de Danone de Parets del Vallès.

Allà ens van rebre en una sala decorada com una granja i ens van explicar moltes coses interessants: com es va descobrir el iogurt, qui va ser el seu fundador...

Aquesta fàbrica va ser fundada l’any 1919 per Isaac Carasso, qui va posar el nom de “Danone” al producte per el seu fill anomenat Daniel amb sobrenom Danon.

Els productes de Danone al principi només s’utilitzaven per fins mèdics, per combatre infeccions intestinals, es venien a les farmàcies. Però desprès es van convertir en postres.

L’any 1929 Danone es va estendre fins a França. El primer eslògan de la marca va ser “Delicioso y sano, Danone es el postre para una buena digestión”. Els francesos es van deixar seduir pels recipients de porcellana on sortien els iogurts en aquell moment, al principi es venien en farmàcies i posteriorment van ser col·locats als prestatges de les botiges de formatges. També hi va arribar als Estats Units l’any 1941, i posteriorment també es fa líder a Bèlgica, Alemanya, Itàlia, Luxemburg, Portugal, Hongria, Polònia, República Txeca, Rússia i Bulgària. En els anys 90 també s’estén per Àsia i Amèrica llatina.



Principals fàbriques de Danone a Espanya, en cadascuna es fan productes diferents tenint en compte la climatologia.

El seu primer competidor va ser “Nestle”, ja que oferia uns productes molts semblants als de Danone, els productes de Nestle podien ser perfectament substitutius. Avui dia els seus competidors més forts són les marques blanques, pels seus baixos preus.

Les estratègies que va seguir aquesta marca va ser diferenciar-se d'altres marques per tal de fidelitzar els seus clients. També, van crear noves fórmules les quals no eren conegudes per la competència, i així jugaven amb avantatge.

Podríem dir que els seus inputs són: la llet, la fruita que utilitzen per crear alguns productes, els envasos en que dipositen el producte, etc. I els outputs, són tots els diferents tipus de productes que surten de les diferents fàbriques.

Per saber l’opinió dels consumidors es fan enquestes periòdiques, d’aquestes enquestes extreuen les conclusions necessàries per saber si un producte és bo pels clients o hi ha alguna cosa que s’hauria de canviar.

També ens van posar alguns vídeos sobre la producció del iogurt i especialment ens va cridar l'atenció el que explicava com eliminar-hi la lactosa.

Ens van explicar com es feia el procés cada dia. Primer, es porta la llet fresca de granges properes a la fàbrica , es té molt en compte que la llet no tingui antibiòtics, ja que si els conté els bacteris que s’encarreguen de fer la fermentació no poden fer-la, ja que els antibiòtics maten els bacteris. Després d’això es posen els bacteris corresponents per fer la labor de fermentar-los, quan ja s’han introduït s’envasen i es posen tots els recipients en una nevera gegant. Després es transporten a les botigues.

Van fer una pausa, i ens van portar a una altra sala molt bé decorada amb bacteris penjats als sostre i allà vam degustar una natilla i un actimel.

Després ens van donar unes bates per poder anar a visitar les instal·lacions on es fabrica el iogurt, encara que no podíem entrar al lloc on es realitza l’activitat per raons higièniques.

Ens van explicar més coses, però crec que aquestes són les més importants.

L'estratègia de màrqueting va ser molt adequada: abans de marxar ens van regalar un paquet d’actimels i un altre d’Oikos.

Va ser una sortida molt agradable i vam aprendre molt sobre aquesta fàbrica, ens hagués agradat allargar l’excursió, però va estar molt bé i la recomanem perquè altres cursos puguin fer-la.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada