30 de juny del 2017

COMIAT

Toni Cabrera
Director

El dia 1 de juliol farà cinc anys des de que vaig assumir la direcció del centre. Recordo quan l’inspector em va dir que jo hauria de ser el proper director i com vaig sortir de la reunió “blanc” per la incertesa que em suposava aquest repte. Tenia por de no estar a l’alçada del càrrec. Ara ja s’ha acabat i el dia 30 de juny deixo la direcció del centre.

Ara han passat cinc anys; cinc anys de treball, d’il·lusions i d’alguna que altra frustració. Suposo que toca rendir comptes. No sóc jo qui ho ha de fer. Són els meus companys d’equip directiu, l’equip de professors, l’alumnat i els pares i mares d’aquests. En tot cas, jo m’acomiado del càrrec amb satisfacció, ja que he pogut treballar a gust i recolzat per la majoria del professorat. És difícil una tasca com la direcció ja que la visió que tenen, cadascú dels diferents àmbits escolars, que formen el nostre centre, ha pogut ser molt diferent.

Una cosa si que puc dir: he treballat honradament, intentant buscar l’equilibri entre les necessitats del centre i les necessitats de les persones, alumnes i professors i això, de vegades, no és gens fàcil.

Quan vaig agafar la direcció tenia clar que havia de continuar la línia de l’anterior direcció, ja que creia en el projecte que ells havien engegat i , pensava, que em tocava continuar per aquest camí. Suposo que ha estat així, però també és evident que aquest camí porta una empremta diferent i singular. No es tractava de fer un calco de l’anterior direcció, sinó de continuar la tasca que ells havien començat i adaptar-se a les noves necessitats que anaven sorgint i a idees pròpies que hem intentat implementar-les.

Ara ja s’ha acabat i toca agrair a les persones que m’han facilitat aquest camí:
  • Agraeixo a l’AMPA del centre que sempre m’ha recolzat i amb els que he pogut treballar molt estretament.
  • Agraeixo el recolzament dels dos inspector que he tingut, durant el meu mandat. La veritat és que aquella imatge que de vegades tenim de la inspecció, com el d’una persona distant i fiscalitzadora, no és el cas. M’han ajudat i m’han recolzat durant aquests cinc anys. 
  • Agraeixo l’estreta col·laboració i recolzament que he tingut de l’Ajuntament, especialment de la Regidoria d’Educació. 
  • Agraeixo al professorat i personal d'administració i serveis, el seu esforç i la seva dedicació i professionalitat. Aquests cinc anys s’han caracteritzat per una època de retallades i la tasca docent i administrativa va patir directament aquests fets, a nivell laboral i a nivell professional. Gràcies a ells, a la seva feina i la seva col·laboració s’ha pogut aconseguir un bon clima de convivència al centre i amb uns resultats acadèmics més que acceptables. 
  • I per últim, com no, vull agrair especialment la tasca que han realitzat els altres membres de l’equip directiu. Sense ells, sense la seva dedicació i professionalitat, hauria estat impossible tirar endavant. Joan, Cèsar i Robert, gràcies per tot el treball que heu fet durant aquests cinc anys i gràcies per la vostra amistat. 
I res més, perquè m’estic posant una mica melancòlic i això ara no toca. Només desitjar a Cèsar, que és qui agafarà la nova direcció del centre, tota la sort del món. Jo no marxo, ni faig un pas enrere, simplement és un pas al costat, per a deixar pas a noves idees i maneres de fer.

Moltes gràcies a totes i tots!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada