19 de desembre del 2012

QUÈ M'AGRADARIA SER?

Oriol Melguizo
4t C ESO


M’agradaria ser granger i viure ben lluny de la ciutat. Sempre m’ha agradat el camp i la naturalesa, però han estat altres motius, a més d’aquests, els que m’han impulsat a això:

Primer, la descoberta personal de tècniques desenvolupades als anys 70 anomenades “Permacultura” basades a obtenir, utilitzant en el nostre favor a la naturalesa tot impulsant la seva conservació, la major producció en el mínim espai amb el mínim esforç, sigui humà o mecànic.

Després perquè crec que una agricultura ecològica de veritat por paliar, emmagatzemant carboni provinent de les plantes al sòl, el canvi climàtic.

Per últim, perquè crec que a Catalunya i a Espanya, amb la crisi (que segons Santiago Niño Becerra pot ser de diverses dècades de durada) l’únic treball abundant serà l’agricultura.

Les poques experiències que tinc són a Benabarre, on vaig ajudar amb l’hort el meu tiet. Em va semblar molt interessant i entretingut.

Però per arribar a ser granger he de treure’m el batxillerat, fer un Cicle Superior d’agricultura i per últim, aconseguir un treball per que un banc em doni finançament.

Imatge: persones treballant un hort permacultural

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada