21 de desembre del 2012

QUÈ M'AGRADARIA SER?


Mònica Pérez Rodríguez
4t C ESO
A mi m’agradaria estudiar alguna professió relacionada amb el món de les matemàtiques o de la física. Sempre m’han apassionat aquestes matèries i crec que se’m donen força bé. Algunes idees que tinc al cap, són per exemple estudiar arquitectura, alguna enginyeria, la carrera de física o la de físiques-matemàtiques. Tinc clar què és el que m’agrada, però no exactament al que em vull dedicar. Penso que hi ha moltes carreres que es desconeixen, que no són les habituals, però que poden ser també molt interessants. Per això, ara per ara les aniré descobrint i d’aquí a un parell d’anys ja decidiré a quina carrera em vull enfrontar.
Des de fa molts anys, sempre m’ha fet gràcia la idea de dissenyar i crear coses. Per això em va venir al cap la idea de fer arquitectura o enginyeries. Tinc clar que no vull un treball que sigui repetitiu o avorrit. Vull un treball en què hagi de pensar, reflexionar, dissenyar, crear, superar fites i resoldre problemes. D’acord a tot això i al que m’agrada estudiar em va sorgir la idea de les carreres anteriors.
No tinc cap experiència que es relacioni directament amb aquest món però hi ha algú que sí m’ha ensenyat i explicat molt sobre el tema del disseny d’habitatges i la construcció. EL MEU AVI, quan era jove, va ser paleta i més endavant arquitecte i arquitecte tècnic. Des de ben petita m’ha ensenyat a llegir alguns plànols que tenia per casa, a utilitzar algunes eines que feia servir (escalímetres, regletes...) i a explicar-me característiques perquè un pis o habitatge sigui perfecte. Sempre m’encantava escoltar-lo i aprendre les coses que m’ensenyava, és molt interessant.
Els avantatges sobre aquestes carreres o oficis són molts: és el que m’agrada (i ho faria amb il·lusió i amb ganes). t’ajuda a treballar la ment, són oficis creatius i imaginatius... Però també hi ha algun inconvenient com per exemple, que són estudis amb els que a vegades és difícil mantenir-se estable en un lloc de treball, has d’estudiar molt i no deixar de fer-ho (perquè a la que ho fas, perds el fil i ja és difícil tornar a agafar-lo)...
De moment seguiré estudiant, que és el que s’ha de fer, i quan arribi el moment ja decidiré exactament a què em vull dedicar. Espero treure’m el batxillerat sense gaire dificultat i poder accedir a la carrera que més m’atregui quan arribi el moment, perquè com sempre dic: “S’ha d’estudiar del que t’agrada, perquè sinó sempre s’acaba deixant...”

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada